Udžbenici će morati da budu razdvojeni

Zoran Kostić, pomoćnik ministra prosvete i nauke

Autor: Vesna Andrić

Izvor: Danas

Beograd - Krajem aprila raspisan je konkurs za javnu nabavku udžbenika previđenih projektom „Besplatni udžbenici za prvi, drugi i treći razred“. Konkurs traje 22 dana od trenutka objavljivanja u Službenom glasniku, koji bi trebalo da izađe narednih dana. Po konkursu će biti odabrani izdavači, a oni koji ispune tražene uslove iz javne nabavke biće uvršteni na listu kandidata. Potom će komisija, kao i do sada, odrediti komplet za svaki predmet. Komisiju imenuje ministar, a sastavljena je od predstavnika struke, izdavača i Ministarstva prosvete i nauke - kaže za Danas Zoran Kostić, pomoćnik ministra prosvete.

Najavljeno je da će na konkurs moći da se prijave samo izdavači koji imaju razdvojene radne i neradne udžbenike. Da li ostajete pri tome?

- Da, ostajemo pri tome. Udžbenici će biti razdvojeni.

Bilo je nedoumica da li te „razdvojene“ knjige treba da prođu proceduru odobravanja.

- Ne prolaze proceduru odobravanja već izdavači dostavljaju udžbenike Ministarstvu prosvete i nauke na uvid, kako bi se utvrdilo da li je sadržaj razdvojenih udžbenika u skladu sa sadržajem odobrenih udžbenika. Ministarstvo će uvidom u dostavljene udžbenike obavestiti izdavača da su udžbenici prilagođeni potrebama projekta „Besplatni udžbenici“, te da mogu da se uvrste na listu besplatnih udžbenika za prvi, drugi i treći razred.

Na koji način će se birati udžbenici?

- Komplete i izdavača biraju, kao i do sada, svi zaposleni od prvog do četvrtog razreda u osnovnoj školi. Sve škole će dobiti liste udžbeničkih kompleta za prvi, drugi i treći razred i nastavnici koji realizuju nastavu od prvog do četvrtog razreda vrše izbor kompleta udžbenika za svaki predmet, s tim što kompleti za pojedine predmete mogu biti od različitih izdavača.

Kako će to pitanje biti rešeno u Beogradu i da li će aktivi nastavnika određenih predmeta unutar jedne škole donositi odluku?

- Beograd je pomagao Ministarstvu prosvete i nauke u finansiranju kompleta za prvi razred. Nadamo se da će i ove godine tako biti. Pomenuta komisija koju formira ministar prosvete pomoći će Gradu da odredi šta je komplet za svaki predmet, a sva dalja organizacija vezana za razrede kojima Grad poklanja besplatne udžbenike biće u nadležnosti gradskog Sekretarijata za obrazovanje.

Za koje predmete ćete obezbediti besplatne udžbenike, a koje će roditelji morati da kupe?

- Odgovor na ovo pitanje imaćemo tek kada se formira komisija i završi javna nabavka.

Kako komentarišete primedbe i peticiju Udruženja „Roditelj“ da projekat bude izmenjen?

- Ministarstvo dopis od tog udruženja do sada nije dobilo, a kao što znate ogromna većina - kako struke, tako i roditelja, podržava projekat „Besplatni udžbenici“.

Pare iz budžeta

Bilo je prigovora da se krije šta piše u zaključku koji je Vlada nedavno usvojila o projektu besplatnih udžbenika.

- U zaključku Vlade piše da se prihvata projekat „Besplatni udžbenici za prvi, drugi i treći razred osnovne škole u školskoj 2011/ 2012. godini. Navedeno je i da će sredstva potrebna za finansiranje realizacije projekta biti obezbeđena iz republičkog budžeta za ovu godinu, u iznosu od 700 miliona dinara. Takođe, preporučuje se AP Vojvodini i jedinicama lokalne samouprave da učestvuju u obezbeđivanju sredstava za nabavku udžbenika za učenike na svojoj teritoriji.

Twitter