Mjuzikl Zona Zamfirova

Autor: V. Strugar

Izvor: Novosti

Novi naslovi na repertoarima beogradskih pozorišta u skladu s vremenom i budžetom. Mjuzikl Kokana Mladenovića u Pozorištu na Terazijama

NOVA sezona u beogradskim teatrima uveliko je počela, a planovi (uprkos smanjenim budžetima) uglavnom su i dalje ambiciozni. Neki su već uobičajili tematske pozorišne godine, drugi nameravaju da svoj jubilej obeleže rimejkom velikih naslova, ali ima i onih koji još ne preciziraju repertoar jer iščekuju promene na čelu kuće...

Posle „Revolucije“ i „Nedžt YU“, u Ateljeu 212 nova sezona će se odvijati pod sloganom - „Utopija“. Prva predstava „Zbogom SFRJ“, autorski je projekat reditelja i upravnika Kokana Mladenovića, koji je inspirisan nemačkim autorom Volfgangom Bekerom.

- Na Velikoj sceni planiramo šest premijera - kaže Gordana Goncić, dramaturg Ateljea 212. - Predstavom „Plej Popović“ (režija Ivana Vujić) obeležićemo pet decenija na sceni Ružice Sokić. „Mogućnost ostrva“ Mišela Uelbeka postavlja na scenu Ana Tomović, „Ptice“ (po Aristofanu) Gorana Stefanovskog radiće Oliver Frljić, a do kraja pozorišne godine režiraće na našoj sceni i Egon Savin i Jagoš Marković.

U Teatru u podrumu Ateljea 212 biće izvedena praizvedba Tanje Šljivar „Pošto pašteta?“ (Snežana Trišić), autorski projekat Borisa Liješevića „Plodni dani“ i „Ljubav i prepreke“ Aleksandra Hemona, u režiji Emira Jukića i koprodukciji sa sarajevskim Kamernim teatrom.

KONKURS ZA PRVENAC

- NAŠ rođendan je 20. februara, i tada će Beogradsko dramsko napuniti 65 godina - kaže upravnica Maša Mihailović. - Tim povodom, raspisali smo konkurs za dramski prvenac, koji je „ograničen“ brojem likova, ali ne i temom. Takođe, tokom jubilarne godine radićemo ponovo neka kapitalna dela (Milera, Tenesija Vilijamsa) koja su obeležila najslavniji deo istorije naše kuće, ovog puta u režiji mladih reditelja.

- Na Crvenom krstu podigli smo zavesu s predstavom „Kelerabe su zdrave“ Milice Kralj, a i ostali naslovi su savremena domaća ostvarenja - otkriva Maša Mihailović, upravnik Beogradskog dramskog. - Na Novoj sceni radićemo „Dnevnu zapovest“ Vlade Đurđevića (tekst je dobio Selenićevu nagradu) u režiji Marka Manojlovića, dok je Goran Marković napisao i režira komad „Doktor D“. Reč je o praizvedbi i velikoj ansambl predstavi koja će biti izvedena na sceni „Rade Marković“.

Kako saznajemo, komad je inspirisan „Neobičnim slučajem doktora Džekila i gospodina Hajda“ Roberta Luisa Stivensona. Ipak, autor ističe da sama konstrukcija drame nema mnogo zajedničkog s literarnim uzorom.

U Narodnom pozorištu prvi novi dramski naslov je „Kanjoš Macedonović“ u režiji Vide Ognjenović:

- U novembru Slobodan Unkovski počinje probe predstave „Život je san“, dok će na proleće izaći premijera „Mizantropa“, u režiji i adaptaciji Egona Savina - objašnjava Molina Udovički, dramaturg i v. d. direktora Drame nacionalnog teatra. - Na sceni „Raša Plaović“ planiramo za Dan pozorišta (22. novembar) „Zle duhove“, u režiji i adaptaciji Tanje Mandić Rigonat, potom će Veljko Mićunović raditi Kamijev „Nesporazum“, Nikola Zavišić „Važno je zvati se Ernest“ Oskara Vajlda, a Rale Milenković odlučio se za Vilijamsovu „Staklenu menažeriju“. Novi tekst, pod radnim naslovom „Rekvijem“, specijalno za našu kuću piše Duško Kovačević, dok je kraj sezone rezervisan za Nikitu Milivojevića i „Henrika VI“: prvo će ga videti engleska publika 11. maja u Glob teatru, dva dana kasnije i naša u Narodnom pozorištu.

I dok se u Jugoslovenskom dramskom još ne zna šta bi se posle nedavno izvedenog Čehovljevog „Višnjika“ (Dejan Mijač) moglo naći na repertoaru, u Pozorištu na Terazijama imaju planove „na čekanju“:

- Do kraja sezone trebalo bi da Kokan Mladenović počne da radi „Zonu Zamfirovu“ kao mjuzikl, što je naš projekat predviđen još prošlogodišnjim planom - kaže Željko Jovanović, umetnički direktor kuće. - Muziku za ovaj naslov radiće Marko Grubić iz grupe „Vruum“, s kojim smo već sarađivali (uz dvoje kompozitora) u predstavi „Maratonci trče počasni krug“. Potom, uz saglasnost Upravnog odbora, posle dve balkanske teme („Grk Zorba“ i „Zona Zamfirova“) radili bismo dva brodvejska mjuzikla, kao i jednu kabaretsku predstavu na sceni „Milenko Zablaćanski“...

26/11/2011